Sah, Andik Bela Kedah di Liga Super Malaysia 2018

Oleh Aditya Gilang - 09 Feb 2018 22:20:48
Credit : Andik memamerkan kontraknya dengan Kedah FA/Foto: BH

ALOR STAR – Bergabungnya Andik Vermansah dengan klub Liga Super Malaysia (MSL), Kedah FA, kini bukan lagi rumor. Secara resmi, Jumat (9/2/2018) petang, Kedah mengumumkan bahwa Andik telah menandatangani kontrak selama setahun dengan klub berjulukan “Helang Merah” itu.

Andik yang pernah bermain untuk Selangor dari 2013 hingga 2017 melengkapi kuota pemain impor kelima bagi Kedah. Ia mengisi kuota pemain asing asal negara ASEAN yang mulai diperkenalkan otoritas MSL mulai musim ini.

Pengesahan status Andik sebagai pemain baru Kedah diumumkan melalui laman resmi Facebook Kedah FA, Jumat (9/2/2018) malam.

Manajer Kedah, Syed Khairul Anuar Syed Abidin, bersyukur proses pendaftaran Andik dapat diselesaikan sesuai rencana. “Kami berharap dengan kehadiran Andik yang akan memakai kostum nomor 30 musim ini akan memantapkan lagi lini serang kami,” katanya.

“Kami yakin dia akan cepat serasi dengan corak permainan kami,” kata Khairul lagi. “Kami terus memberi suntikan motivasi kepada semua pemain dan suporter yang mengharapkan kebangkitan Kedah selepas kalah dalam dua laga sebelum ini.”

Pemain berusia 26 tahun kelahiran Jember, Jawa Timur, itu sebelumnya menjadi rebutan enam klub ternama di Indonesia. Termasuk Persebaya Surabaya, klub yang membesarkannya. Namun akhirnya Andik memutuskan untuk bersama Kedah. *



Bagaimana reaksi Anda tentang artikel ini?


Bagikan



© eyesoccer.id 2016 | Tentang Kami