Klub Evan Dimas Kalah Telak di Kandang Terengganu

Oleh Aditya Gilang - 11 Feb 2018 03:18:37
Credit : Para pemain Terengganu merayakan kemenangan/Foto: BH

KUALA TERENGGANU – Tim debutan Terengganu membuat kejutan dalam lanjutan pekan ketiga Liga Super Malaysia (MSL) 2018 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah. Di kandang sendiri, Sabtu (10/2/2018) malam, mereka menggilas Selangor yang diperkuat Evan Dimas dan Ilham Udin Armayn dengan skor 4-1.

Tuan rumah terlebih dahulu membuka skor pada menit ke-32 melalui Lee Andrew Tuck, disusul gol Shahrul Aizad Zulkufli, 26 minit kemudian. Sebelum kapten “Skuad Penyu”, Tchetche Kipre, melebarkan jurang gol jadi 3-0 pada menit ke-65.

Terengganu yang merupakan pendatang baru di LSM musim ini masih belum puas. Penyerang dari Inggris, Tuck, melepaskan tembakan keras dari tengah lapangan untuk gol keempat Terengganu.

Namun, setidaknya, “The Red Giants” tidak pulang dengan tangan kosong. Pemain sayap Amri Yahyah menjaringkan gol hiburan semenit sebelum peluit akhir.

Kekalahan tersebut sekaligus menandakan Selangor terpaksa membuang label “tiada padang, tiada masalah”. Semboyan itu didengungkan suporter mereka setelah menang dalam dua laga wal musim in di kandang Kuala Lumpur FA dan saat menjamu Melaka United.

Sementara itu, laga Kuala Lumpur yang diperkuat Ahmad Jufriyanto melawan Johor Darul Ta’zim (JDT) terpaksa ditunda akibat hujan lebat yang melanda Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur. Laga tersebut akan diteruskan pada minit ke-56, Minggu (11/2/2018) pukul 4 petang, dengan kedudukan Kuala Lumpur memimpin 1-0 hasil tembakan penyerang dari Brasil, Paulo Josue. *



Bagaimana reaksi Anda tentang artikel ini?


Bagikan



© eyesoccer.id 2016 | Tentang Kami